چگونه در 8 قدم یک تقویم تبلیغاتی و بازاریابی طراحی کنیم؟
اگر روی استراتژیهای بازاریابی سرمایهگذاری میکنید، باید یک تقویم رومیزی تبلیغاتی داشته باشید تا به شما کمک کند سازماندهی شده و از تاکتیکهای بازاریابی خود استفاده کنید.
اما اگر نمیدانید چگونه یک تقویم بازاریابی را برنامهریزی کنید، ممکن است در استفاده مؤثر از آن مشکل داشته باشید.
خوشبختانه، ما اطلاعاتی برای کمک به شما در ایجاد یک تقویم بازاریابی مفید داریم. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا برای شروع به یک تقویم بازاریابی و هشت مرحله آسان نیاز دارید. برای به روز ماندن در مورد همه چیزهای بازاریابی، در هفته نامه درآمد مشترک شوید!
سالنامه برگ به شما کمک می کند تا انواع سررسید و جدیدترین سررسید 1401 را برای خود و یا دوستانتان خریداری کنید.
چرا تقویم بازاریابی مهم است؟
بنابراین، چرا حتی به یک تقویم رومیزی بازاریابی نیاز دارید؟ این سه دلیل که تقویم های بازاریابی برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی هستند را بررسی کنید.
1. به شما کمک می کند سازماندهی کنید
شما باید بدانید که چگونه یک تقویم بازاریابی برنامه ریزی کنید زیرا به شما کمک می کند تا در کمپین های بازاریابی خود سازماندهی کنید.
وقتی چندین کمپین را همزمان اجرا می کنید، گم شدن یا سردرگم شدن برای شما آسان است. از آنجایی که می خواهید یک کمپین بازاریابی منسجم داشته باشید، باید از یک تقویم بازاریابی برای کمک به سازماندهی خود استفاده کنید.
یک تقویم بازاریابی به شما کمک میکند بدانید که چه زمانی محتوا، پستهای رسانههای اجتماعی یا ارسال ایمیل ارسال میکنید. این به شما امکان می دهد زمان راه اندازی کمپین ها و زمان اجرای آنها را پیگیری کنید. شما یک مرور کلی از کمپین بازاریابی خود خواهید داشت که به شما امکان می دهد استراتژی های خود را هماهنگ کنید.
2. به شما کمک می کند تا ثابت قدم بمانید
هنگامی که از تقویم بازاریابی دیجیتال استفاده می کنید، به برند خود کمک می کنید ثابت بماند. موثرترین استراتژی های بازاریابی ثابت هستند و یک تقویم بازاریابی راهی عالی برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما در صدر هر کمپین قرار می گیرد.
شما می خواهید با بازاریابی سازگار باشید زیرا به مردم کمک می کند برند شما را بهتر به خاطر بسپارند. زمانی که محتوایی را به طور مکرر پست می کنید، قرار گرفتن در معرض برند را برای مخاطبان خود افزایش می دهید و آنها به احتمال زیاد کسب و کار شما را به یاد می آورند. یک تقویم دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند که اغلب در بالای پست کردن محتوا بمانید، بنابراین میتوانید به شناسایی برند با مخاطبان خود ادامه دهید.
3. به شما کمک می کند کمپین های منسجم تری ایجاد کنید
وقتی کمپین های بازاریابی مختلفی را اجرا می کنید، می خواهید منسجم باشند.
اگر یک کمپین رسانههای اجتماعی و یک کمپین بازاریابی ایمیلی را اجرا میکنید، میخواهید با هم کار کنند. هنگامی که از یک تقویم بازاریابی برای مدیریت کمپین های بازاریابی متعدد استفاده می کنید، می توانید بینشی در مورد داده های عملکرد مهم به دست آورید - به شما امکان می دهد درک کنید که کمپین های شما چگونه با هم کار می کنند.
نه تنها این، بلکه پس از در نظر گرفتن دادهها، به شما کمک میکند بفهمید که چگونه میتوانید کمپینهای خود را منسجمتر کنید، یا اینکه چگونه میتوانند برای موفقیت با یکدیگر همکاری کنند.
چگونه یک تقویم بازاریابی برنامه ریزی کنیم؟
آیا آماده شروع یادگیری نحوه ایجاد یک تقویم بازاریابی هستید؟ برای شروع این هشت مرحله را بررسی کنید!
مرحله 1. محلی را که قرار است تقویم خود را میزبانی کنید انتخاب کنید
اولین قدم برای ایجاد یک تقویم بازاریابی این است که تصمیم بگیرید کجا آن را ایجاد کنید.
در حالی که شما می توانید این کار را با دست انجام دهید، توصیه می شود یک نسخه الکترونیکی از تقویم خود ایجاد کنید. ساخت یک نسخه الکترونیکی زمان کمتری می برد و احتمال گم شدن یا از بین رفتن آن کمتر است. همچنین می توانید نسخه الکترونیکی آن را با سایر همکاران در تیم های دیگر به اشتراک بگذارید.
مکان های متعددی وجود دارد که می توانید تقویم بازاریابی خود را ایجاد کنید:
مایکروسافت اکسل یا ورد
Google Sheets
نرم افزار مخصوص تقویم
شما می خواهید انتخاب کنید که کدام گزینه برای شرکت شما مناسب تر است. به طور کلی، Google Sheets یک گزینه عالی است. به خصوص اگر چندین نفر روی تقویم کار می کنند و باید از مناطق مختلف به آن دسترسی داشته باشند.
مرحله 2. اهداف خود را مشخص کنید
قبل از غواصی در تقویم خود، باید اهداف خود را مشخص کنید. ضروری است که اهداف خود را مشخص کنید، به طوری که بدانید برای چه چیزی تلاش می کنید.
اهداف شما باید بر آنچه می خواهید با کمپین های خود به دست آورید متمرکز شوند. شما می توانید اهدافی را تعیین کنید که بر موارد زیر تمرکز دارند:
به دست آوردن سرنخ های جدید
کسب درآمد از فروش
افزایش قرار گرفتن در معرض برند
و بیشتر
با تعیین این اهداف، متوجه خواهید شد که روی چه استراتژی هایی سرمایه گذاری کرده و در تقویم خود گنجانده اید.
مرحله 3. استراتژی های بازاریابی خود را شناسایی کنید
گام بعدی در نحوه ایجاد یک تقویم بازاریابی، شناسایی استراتژی های بازاریابی شما است. اگر می خواهید یک تقویم بازاریابی داشته باشید، باید بدانید که چه استراتژی هایی را در آن تقویم قرار می دهید.
در اینجا چند استراتژی متداول وجود دارد که در تقویم های دیجیتال مارکتینگ ظاهر می شود:
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC): تبلیغات PPC تبلیغات پولی هستند که در بالای نتایج جستجو در بالای لیست های ارگانیک ظاهر می شوند. شما می توانید این استراتژی را در تقویم بازاریابی خود بگنجانید، می توانید زمان اجرای تبلیغات برای محصولات یا خدمات خاص را برنامه ریزی کنید.
بازاریابی ایمیلی: بازاریابی ایمیلی استراتژی است که به شما امکان می دهد مستقیماً برای مشترکین ایمیل ارسال کنید و تجربه آنها را شخصی سازی کنید. می توانید برنامه ریزی کنید که چه زمانی ایمیل ارسال کنید، از انتشار محصول جدید گرفته تا فروش محصول، تا به شما کمک کند در زمان مناسب به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.
بازاریابی رسانه های اجتماعی: بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل ایجاد محتوا و به اشتراک گذاری پست ها در پروفایل های رسانه های اجتماعی شما است. با یک تقویم دیجیتال مارکتینگ، می توانید زمان ارسال محتوا در رسانه های اجتماعی را برنامه ریزی کنید و آن را با سایر استراتژی های بازاریابی هماهنگ کنید.
بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا یک استراتژی است که بر توسعه و به اشتراک گذاری محتوا با مخاطبان تمرکز دارد. با تقویم دیجیتال مارکتینگ خود، می توانید برنامه ریزی کنید که چه نوع محتوایی را پست کنید و چه زمانی آنها را پست کنید.
هنگامی که استراتژی های بازاریابی خود را شناسایی می کنید، می دانید که برای چه چیزی در تقویم بازاریابی خود برنامه ریزی کنید.
مرحله 4. مخاطبان هدف خود را تعیین کنید
هنگامی که استراتژی های خود را تعیین کردید، می خواهید مخاطبان هدف خود را ایجاد کنید. شناخت مخاطبان هدف ضروری است، بنابراین میدانید چگونه از استراتژی خود به بهترین شکل استفاده کنید.
اگر مخاطب هدف خود را مشخص نکرده اید، باید به مشتری معمولی خود فکر کنید. ببینید چه کسی وارد فروشگاه شما می شود یا از شما آنلاین خرید می کند. شما می خواهید به ویژگی های مشترک این مشتریان نگاه کنید، از جمله:
سن
جنسیت
عادات خرید
منافع
سرگرمی ها
اشتغال
وضعیت اجتماعی و اقتصادی
و بیشتر
با تعریف این ویژگی ها، درک بهتری از افرادی که معمولاً از کسب و کار شما خرید می کنند، خواهید داشت. به شما این امکان را می دهد که از استراتژی هایی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا به آن سرنخ ها برسید.
مرحله 5. چرخه فروش خود را ترسیم کنید
اکنون که تمام مؤلفههای اساسی مانند مخاطبان، استراتژیها و اهداف خود را دارید، میتوانید شروع به توسعه مؤلفهها برای تقویم بازاریابی خود کنید. اگر می خواهید بدانید که چگونه یک تقویم بازاریابی را با موفقیت برنامه ریزی کنید، با ترسیم چرخه فروش خود شروع کنید.
با تقویم خالی 12 ماهه خود، وقت آن است که چرخه فروش خود را مستند کنید. چرخه فروش فصلی بودن محصولات شما را محاسبه می کند.
برای مثال، فرض کنید کوله پشتی مدرسه می فروشید. در حالی که محصولات شما را می توان در تمام طول سال خریداری کرد، بالاترین فصل فروش درست قبل از شروع مجدد مدرسه در پایان ماه اوت یا اوایل سپتامبر است. بنابراین، در یکی دو ماه منتهی به بازگشت به مدرسه، اوج فروش خود را در کوله پشتی تجربه خواهید کرد.
مهم است که به تغییر فصلی مانند این در چرخه فروش خود توجه کنید زیرا می خواهید اطمینان حاصل کنید که تلاش های بازاریابی خود را برای این زمان های اوج سال هماهنگ کرده اید.
اگر محصولاتی دارید که با فصول در نوسان هستند، مهم است که در تقویم بازاریابی خود نیز توجه داشته باشید.
به عنوان مثال، یک فروشگاه ورزشی می خواهد یادداشت کند که چه زمانی از فصل به تجهیزات ورزشی مختلف نیاز است. آنها توجه داشته اند که محصولات بیسبال در ماه های قبل از بهار و محصولات فوتبال در ماه های قبل از پاییز به فروش می رسند.
توجه به این اطلاعات مهم است تا بتوانید کمپین های بازاریابی متناسب با زمان سال ایجاد کنید.
مرحله 6. تاریخ های مهم را شناسایی کنید
اگر می خواهید بدانید که چگونه یک تقویم بازاریابی برنامه ریزی کنید، باید تاریخ های مهم را به تقویم بازاریابی اضافه کنید.
برخی از این تاریخ های مهم عبارتند از:
تعطیلات
نقاط عطف در شرکت شما
راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید
رویدادهای شرکت
و بیشتر
توجه به این تاریخ ها مهم است، بنابراین، اگر می خواهید، می توانید کمپین های بازاریابی را هماهنگ کنید
بنابراین، برای مثال، اگر پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت شما نزدیک است، میتوانید فروش انحصاری را برای ارسال به مشتریان خود برگزار کنید، مانند بازارهای انبار Redner.
برای بزرگداشت سالگرد خود، آنها با درایت برنامهریزی کردند که هر روز ایمیلهایی را برای مشتریان وفادار بفرستند و در روز برای اقلام غذایی خاص، تخفیف ویژهای در روز داشته باشند.
بنابراین، شناسایی این تاریخ ها قبل از شروع برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی خود در تقویم ضروری است تا بتوانید کمپین های همزمان ایجاد کنید.
مرحله 7. مشخص کنید که پروژه های کمپین شما چقدر طول می کشد
اکنون که می دانید از چه استراتژی هایی استفاده می کنید، می توانید به نوع کمپین هایی که اجرا می کنید فکر کنید. همانطور که ایده هایی را برای کمپین خود جمع آوری می کنید و برای قرار دادن آنها در تقویم هیجان زده می شوید، به این فکر کنید که پروژه ها چقدر طول می کشد.
یکی از مؤلفههای مهم نحوه ایجاد یک تقویم بازاریابی، برنامهریزی صحیح پروژههای شما است. برای بسیاری از پروژه های بازاریابی، شما به بیش از یک روز نیاز دارید تا روی آنها کار کنید. شما باید هر مرحله از پروژه های خود را در تقویم خود برنامه ریزی کنید.
بیایید به آن نمونه از کوله پشتی های مدرسه برگردیم. شما تصمیم می گیرید که می خواهید یک اینفوگرافیک ایجاد کنید که نحوه یافتن کیف مناسب برای مدرسه را توضیح می دهد.
برای ایجاد این اینفوگرافیک، باید در نظر بگیرید که ساخت آن چه مدت طول می کشد، از جمله زمان بازبینی. هنگامی که تقویم بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد می کنید، می خواهید برای هر قسمت از پروژه ضرب الاجل تعیین کنید.
با استفاده از این اینفوگرافیک می توانید برای دور اول ویرایش، دور دوم ویرایش و انتشار مهلت تعیین کنید.
با آگاهی از پیشرفت پروژه، می توانید بهتر برای آن برنامه ریزی کنید و از تقویم بازاریابی خود بهره وری بیشتری استفاده کنید.
از همین امروز شروع به ایجاد تقویم دیجیتال مارکتینگ خود کنید
اگر آماده شروع برنامه ریزی و تنظیم تقویم دیجیتال مارکتینگ خود هستید، واحد سالنامه برگ اینجاست تا به شما کمک کند. با بیش از یک دهه تجربه، ما می دانیم که چگونه به شما در انتخاب استراتژی های بازاریابی مناسب و سازماندهی کمپین های خود برای به حداکثر رساندن اثربخشی کمک کنیم.
منبع: https://www.webfx.com/blog/marketing/how-to-plan-a-marketing-calendar-marketing-calendar/