ترفندهایی برای طراحی سربرگ حرفه ای
هر طراح میداند که یک صفحه خالی در مواقعی میتواند فوقالعاده دلهرهآور باشد. اما قبل از اینکه به سادگی شروع به پرتاب همه چیز در صفحه کنید، یک لحظه وقت بگذارید تا اصول اولیه سربرگ خود را با استاندارد بالا تنظیم کنید.
1. اصول اولیه را به درستی دریافت کنید ابتدا مطمئن شوید که از بهترین نرم افزار برای این کار استفاده می کنید. Word یا Pages برای یک چیدمان فوق العاده ساده مناسب هستند،
اما در مورد استفاده از گرافیک یا چیدمان متن غیرعادی محدودیت هایی ایجاد می کنند.
خرید سررسید و سالنامه را از واحد سالنامه برگ تجربه کنید. برنامهای که برای ایجاد طرحبندیهای انتشار انعطافپذیرتر طراحی شده است، انتخاب بسیار بهتری است و به شما کمک میکند تا طراحی خود را حرفهایتر توسعه دهید. Adobe InDesign احتمالاً مناسبترین برنامه برای ایجاد طرحبندی سربرگ است (یا Quark xPress را به عنوان جایگزین ارزانتر امتحان کنید)، اما Illustrator نیز یک انتخاب عالی برای ایجاد طرحبندی تک صفحهای است. اگر مصمم به استفاده از فتوشاپ هستید، به یاد داشته باشید که بوم خود را روی 300 DPI تنظیم کنید تا از هرگونه تاری یا پیکسلی در هنگام چاپ جلوگیری کنید. هنوز در مورد استفاده از کدام نرم افزار سردرگم هستید؟
نرمافزاری را انتخاب کنید که با استفاده از آن راحتترین احساس را دارید - با ایجاد طرحبندی احساس اطمینان بیشتری خواهید کرد و نتیجه نهایی بهتر خواهد بود. برای دیدن انواع تقویم رومیزی اینجا کلیک کنید.
در مرحله دوم، شما باید اندازه سربرگ خود را در نظر بگیرید. اندازه های استانداردی برای سربرگ ها با توجه به منطقه وجود دارد. ارسال نامه در داخل ایالات متحده آمریکا یا کانادا؟ صفحه خود را در اندازه US Letter (215.9 در 279.4 میلی متر یا 8.5 در 11 اینچ) تنظیم کنید. در اکثر کشورهای دیگر اندازه حروف استاندارد A4 است (210 در 297 میلی متر یا 8.27 در 11.7 اینچ). اگر می خواهید نامه خود را در یک پاکت با اندازه استاندارد قرار دهید (که توصیه می شود - چاپ یا خرید مقرون به صرفه تر است)، باید از یکی از این اندازه های استاندارد استفاده کنید. در نهایت به شبکهبندی چیدمان خود فکر کنید.
مطمئناً، سربرگ به اندازه پوستر یا جلد مجله پیچیده نیست، اما همچنان به ساختار شبکه ای ساده نیاز دارد (تقسیم صفحه به بخش های مربع یا مستطیل). به دیگر سربرگ های با طراحی خوب نگاه کنید و شبکه هایی را که به کار می برند مشاهده کنید. نکته: در InDesign می توانید به راحتی با رفتن به View > Grids & Guides > Show Document Grid، یک طرح بندی سریع شبکه ای در صفحه خود ایجاد کنید.
2. آن را ساده نگه دارید
یکی از مهمترین اصول پشت سربرگ موثر این است که طرح را تا حد امکان ساده نگه دارید. به خاطر داشته باشید که سربرگ اساسا یک مکانیسم تحویل است. مهم است که سربرگ شما در دست به نظر می رسد و احساس خوبی دارد، اما طراحی باید جای خود را برای محتوای نامه ای که روی آن چاپ شده است باز کند. به هر حال از طرح خود برای به نمایش گذاشتن محتوا استفاده کنید، اما سعی نکنید آن را در معرض توجه خواننده قرار دهید. این مفید است که از خود بپرسید که آیا با محتوا رقابت می کنید یا خیر: اگر شک دارید، طراحی سربرگ خود را ساده کنید.
3. با مخاطبان خود سازگار شوید
در حالی که کاملاً درگیر تکمیل شبکه خود و ایجاد گرافیک های جالب برای استفاده در سربرگ خود هستید، باید لحظه ای مکث کنید و در نظر داشته باشید که در واقع نامه را برای چه کسی ارسال می کنید. هیچ چیز نامناسب تر از ارسال سربرگ چند رنگ و شیک به یک شرکت رسمی و شرکتی نیست. به همین ترتیب، یک طراحی فوقالعاده مینیمال ممکن است با آن استارتآپ جوانی که عضو تیم سرگرمکنندهای هستید ارتباط برقرار نکند.
4. از رنگ به مقدار کم استفاده کنید
این قانون تقریباً برای هر چیزی که طراحی میکنید صدق میکند، اما بدون توجه به تکرار ارزش دارد. رنگ یک راه عالی برای جلب توجه به طرح شما و قسمت های خاصی در سربرگ شما است. نه تنها میتواند بخشی را برجسته کند، بلکه میتواند ایدهها و احساسات خاص را نیز به اشتراک بگذارد، تداعیهایی ایجاد کند و البته برندسازی را تقویت کند. رنگ ابزار بسیار قدرتمندی است که می تواند طرح سربرگ شما را بسازد یا خراب کند - اما همانطور که گفته می شود، با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد. از رنگ ها کم استفاده کنید و از تاثیری که بر طرح سربرگ خود می گذارد نهایت استفاده را ببرید.
5. عکس ها را در طراحی خود ادغام کنید
ممکن است سربرگ مکان واضحی برای نشان دادن مهارت های عکاسی شما نباشد، اما ادغام نامحسوس عکس در طراحی شما می تواند فوق العاده مدرن و موثر به نظر برسد. ناگفته نماند که اگر برای یک نقش عکاسی درخواست می کنید، مطمئناً ایده بدی نیست که از یک عکس در هدر چیدمان خود استفاده کنید. اما هر سربرگ ممکن است از یک تصویر بهره مند شود. در حالی که یک عکس پرتره ممکن است کمی ترسناک یا پرمدعا به نظر برسد، یک عکس منظره یا یک تصویر طرحدار میتواند بُعد بیشتری را به طراحی شما جلب کند. نکته: هنگام استفاده از عکسها در طرحبندی سربرگها، شیبها و شفافیتها را آزمایش کنید تا تصاویر را به پسزمینه فشار دهید و ظاهر کلی را ظریف و متناسب با حروف نگه دارید. در InDesign می توانید تنظیمات کدورت و گرادیان یک تصویر را با رفتن به Object > Effects ویرایش کنید.
6. چاپگر رنگی ندارید؟ مشکلی نیست!
خوب، بیایید یک لحظه عملی فکر کنیم. طراحی سربرگ در مجموعه ای از رنگ ها و پرداخت های درخشان بسیار خوب است، اما اگر آنها را برای یک دفتر کار طراحی می کنید، ممکن است متوجه شوید که چاپگرهای داخلی کیفیت طرح های شما را کاهش می دهند. بنابراین، اگر شرکتی که برای آن طراحی میکنید، فقط به چاپ غیررنگی دسترسی عملی داشته باشد، راه حل چیست؟ نیازی به لرزیدن نیست - شما به راحتی می توانید طرح سربرگ را ایجاد کنید که برای چاپ رنگی و غیر رنگی به یک اندازه خوب عمل کند. هنگام چاپ روی چاپگرهای غیر رنگی، رنگهای روشن ممکن است کدر و خاکستری به نظر برسند، بنابراین بهجای آن طراحی تک رنگ قوی داشته باشید. وسوسه نشوید که تکههای بزرگ رنگ مشکی را روی سربرگ کسبوکار خود اعمال کنید - اگر چاپگر کمی نامرغوب است، ممکن است خطدار یا پیکسلی به نظر برسند. به جای آن به سراغ الگوی خطی پررنگ بروید. با استفاده از خطوط مشکی تکراری می توانید به سبکی با الهام از هنر دکو دست یابید. به طرز فریبنده ای ساده است، اما فوق العاده به نظر می رسد، و به ویژه برای مارک های خرده فروشی یا مشاغل هتل خوب کار می کند.
7. از واترمارک استفاده کنید
با طرحهای حاشیه یا گوشهای روی سربرگتان، گاهی اوقات به نظر میرسد که هنوز فضای کافی برای متن وجود ندارد. اگر تمایل به نوشتن حروف طولانی دارید، یا ترجیح می دهید که فضای موجود در صفحه را بیشتر کاهش ندهید، واترمارک راه حلی فوق العاده برای افزودن رنگ و گرافیک بدون از دست دادن فضا است همچنین این یک راه حل عالی برای موقعیت چاپ اداری نامرغوب است که ممکن است حتی نتوانید در لبه برش صفحه چاپ کنید. یک واترمارک را در مرکز مرده صفحه قرار دهید و هیچ شانسی وجود ندارد که عناصر طراحی شما توسط چاپگر بریده شود. واترمارک ممکن است یکی از قدیمی ترین ترفندهای لوازم التحریر در کتاب باشد، اما برای درست کردن آنها هنر وجود دارد. خیلی تاریک هستند و میتوانند متن را مبهم کنند، خیلی کم رنگ هستند و میتوانند تاثیری نداشته باشند. آنچه من توصیه می کنم این است که شفافیت یا رنگ واترمارک خود را بسیار کم رنگ تر از آنچه ابتدا انتظار دارید تنظیم کنید. یک ته رنگ 5-10٪ درست به نظر می رسد، حتی اگر روی صفحه نمایش بسیار کم رنگ به نظر برسد. افزودن پسزمینه بافت کاغذ در پشت واترمارک و تنظیم حالت شفافیت گرافیکی برای چند برابر شدن، باعث میشود تا بافت زیبا و جذابیت و کیفیت لمسی به سربرگ شما اضافه شود، هر کاغذی که روی آن چاپ میکنید.
منبع: https://europeitoutsourcing.com/blog/print-design/creating-professional-letterhead/